Producenci

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
KEF
KEF

Firma KEF została założona w 1961 roku przez Raymonda Cooke'a (1925–1995). Cooke - były inżynier elektryk w BBC - interesował się eksperymentowaniem z nowymi materiałami i technologiami, pragnąć opracować produkty o najlepszej jakości akustycznej, które byłyby w stanie odtwarzać nagrania tak, jak podczas oryginalnego wykonania. Kolumny Kef słyną z niepowtarzalnych technologii, takich jak przetwornik Uni-Q, który łączy w sobie głośnik wysokotonowy umieszczony w środku nisko-średniotonowego, współdziałających w jednym źródle dźwięku, który równomiernie rozchodzi się po całej przestrzeni odsłuchu, pozostając bez skazy bez względu na miejsca odsłuchu.

 

 

Przetworniki Uni-Q są stosowane w kolumnach zarówno z niższych serii takich jak Q czy R, jak i w topowych Reference, Blade lub Muon. Jednak Kef to nie tylko kolumny podłogowe czy podstawkowe. W ofercie producenta znajdziemy kolumny do kina domowego, akcesoria, głośniki Bluetooth, jak również słuchawki. Oszałamiająca wydajność i innowacyjna konstrukcja to główne cechy tych brytyjskich konstrukcji.

 

Produktów w sklepie: 50
Kenwood

Kenwood - jest jednym z najbardziej znanych i renomowanych japońskich producentów samochodowego i domowego sprzętu audio. Firma działa od 1946 roku. Rynkiem car audio Japończycy zainteresowali się na przełomie lat 70-tych i 80-tych. Począwszy od 1992 roku Kenwood konstruuje systemy zaawansowanej samochodowej nawigacji satelitarnej, a jako jeden z pierwszych oferuje dla Europy nowoczesne odbiorniki cyfrowej radiofonii DAB. 

 

 

Dział samochodowego audio rozwija się w bardzo dobrym tempie a logo Kenwood szybko przyjęło się na rynku. Marka urosła do rangi potentata, która na chwilę obecną notowana jest na tokijskiej giełdzie, jak również Kenwood jest marką JVC KENWOOD Corporation produkującą radiotelefony dwukierunkowe, w tym bezprzewodowe systemy domofonowe DECT, PMR446, dPMR446, dPMR, P25, DMR i NXDN. Gama produktów komunikacyjnych Kenwood obejmuje przenośne i mobilne terminale (w tym iskrobezpieczne i przenośne urządzenia ręczne ATEX / IECEx), repeatery, infrastrukturę i rozwiązania aplikacyjne.
 

 

Historia

1946: Rejestracja firmy Kasuga Radio Co. Ltd. w Komagane City, Prefektura Nagano, Japonia.
1949: Transformator wysokiej częstotliwości przechodzi po raz pierwszy w Japonii przez certyfikat zatwierdzenia NHK (Japan Broadcasting Corporation).
1955: Założenie firmy w Tokyo i rozpoczęcie masowej produkcji urządzeń audio, komunikacyjnych i pomiarowych.
1958: W sprzedaży pojawia się pierwsze radio amatorskie firmy.
1960: Zmiana nazwy na Trio Electronics, Inc.
1962: Wprowadzenie na rynek pierwszego w branży wzmacniacza tranzystorowego.
1963: Ustanawia się w Stanach Zjednoczonych i rozpoczyna pełnowymiarową działalność zagraniczną.
1966: Wprowadza na rynek w pełni tranzystorowe produkty audio po raz pierwszy w branży.
1969: W sprzedaży wchodzi Trio TR-7100, 144 MHz amatorski radiostacjonarny transceiver samochodowy.
1978: Wprowadzenie pierwszych profesjonalnych, analogowych radiotelefonów dwukierunkowych.
1979: Powstaje pierwsza zagraniczna jednostka produkcyjna firmy w Singapurze.
1983: Wejście na amerykański rynek radiotelefonów komórkowych do zastosowań lądowych.
1986: Zmieniła nazwę na Kenwood Corporation.
1991: Wchodzi na europejski rynek licencji PMR (Private Mobile Radio).
Rozpoczyna sprzedaż bezlicencyjnych radioodbiorników.
Podpisuje oficjalny kontrakt z firmą McLaren na dostawę bezprzewodowego sprzętu radiowego na mistrzostwa F1.
1995: Stacja kosmiczna Mir przewozi amatorski sprzęt bezprzewodowy Kenwood'a.
Wprowadzenie na rynek stacji TK-250 - pierwsza zaprojektowana przez Kenwood seria PMR dla Europy.
1996: Zmiana nazwy spółki zależnej z Trio-Kenwood na Kenwood, zbiegająca się w czasie z 50-leciem istnienia firmy.
1997: Zostaje pierwszym producentem w Japonii, który wprowadza na rynek odbiorniki DAB montowane na samochodach.
1999: Wspólnie opracowuje pierwszy na świecie mobilny system odbioru cyfrowych programów telewizyjnych.
Wprowadzenie bezpłatnego dwukierunkowego radia Pro-Talk PMR446.
2001: Premiera pierwszego nadajnika cyfrowego działającego na P25.
2002: Opracowuje moduł interfejsu sieciowego (NIM) dla cyfrowych transmisji za pośrednictwem satelity komunikacyjnego (CS).
2005: Tworzy techniczny i kapitałowy sojusz z Icom w celu wspólnego badania standaryzacji specyfikacji technicznych dla cyfrowych bezprzewodowych urządzeń radiowych (NXDN).
Kenwood Nagano Corp. otrzymuje certyfikat "ISO/TS 16949", międzynarodowej normy zarządzania jakością specyficznej dla przemysłu motoryzacyjnego.
2007: Kenwood ogłasza dwuzakresowy nadajnik FM serii TM-V71 o częstotliwości 144/430 (440) MHz.
Ogłoszenie o zakończeniu procesu przejęcia amerykańskiej firmy Zetron, Inc. zajmującej się komunikacją systemową.
Zainwestowała ¥20,0 mld euro i utworzyła strategiczny sojusz biznesowy z Victor Company of Japan, Limited.
2008: Zawiadomienie o utworzeniu JVC Kenwood Holdings Inc.
2010: Wprowadza swoje pierwsze analogowe, dwukierunkowe radio analogowe z certyfikatem ATEX.
2011: Wprowadza NEXEDGE OTAP (Over The Air Programming)
W tym samym czasie spółka JVC KENWOOD Holdings, Inc. zmieniła nazwę na JVCKENWOOD Corporation. JVCKENWOOD Corporation zakończyło proces przejęcia swoich trzech spółek zależnych: Victor Company of Japan, Limited, Kenwood Corporation i J&K Car Electronics Corporation.
2012: Wprowadza KSDP (Kenwood Solutions Developer Programme)
2013: Kenwood ogłasza uruchomienie amatorskiej stacji radiowej TS-990S.
Globalne uruchomienie cyfrowych radiotelefonów dwukierunkowych dPMR z certyfikatem NEXEDGE ETSI.
2014: Przejęcie E.F. Johnson Technologies Inc.
2015: Wprowadzenie na rynek radiotelefonów przenośnych i przenośnych serii NX-5000 z obsługą wielu protokołów (NXDN/DMR/P25).
2016: Wprowadzenie na rynek dwuzakresowego radiotelefonu TH-D74E VHF/UHF z wbudowanym GPS.
2016: Wprowadzenie na rynek systemów interkomowych ProTalk serii WD-K10 DECT (Digital Enhanced Cordless Telecommunications).
2017: Wprowadzenie na rynek radiotelefonów przewoźnych i przenośnych serii NX-3000 z obsługą wielu protokołów (NXDN/DMR).
2017: Przejęcie firmy DMR Tier 3 i Simulcast Solutions Radio Activity S.r.l.
2018: Wprowadzenie na rynek radiotelefonu PTT ProTalk TK-3601D z możliwością ręcznego przenoszenia dPMR 446 o wysokiej specyfikacji.
2018: JVCKENWOOD nabywa udziały mniejszościowe i ogłasza sojusz kapitałowy i biznesowy z Tait International Ltd., specjalistą w zakresie krytycznych rozwiązań komunikacyjnych LMR i LTE.
2018: Dorna Sports ogłasza trzyletni kontrakt z JVCKENWOOD jako dostawcą usług łączności radiowej dla MotoGP™.
2019: Wdrożenie pierwszego na świecie, skalowalnego, jednomiejscowego, 64-kanałowego, trankingowego systemu łączności NXDN na nowym lotnisku w Stambule, który ma stać się największym na świecie po zakończeniu jego etapów rozwoju w 2025 roku.
2019: Wprowadzenie na rynek dwuprzenośnikowego radiotelefonu PTT ProTalk TK-3701D dPMR 446.
2019: Wprowadzenie na rynek niskowydajnego radia DMR/NXDN z serii NX-1000.

 

Produktów w sklepie: 292
Kicker

Kicker - legendarna amerykańska marka oferująca przede wszystkim doskonałe subwoofery. To Kicker wprowadził kwadratowe subbasy o potężnych mocach, nieodparcie kojarzone z tą właśnie marką. Dużej mocy woofery wymagają również dużej mocy wzmacniaczy - te również znajdują się w ofercie Kickera.  Konstruktorzy Kickera są w czołówce branży wyznaczając nowe horyzonty w projektowaniu nowoczesnych systemów car audio.

Początki firmy sięgają 1973 roku. Jak w przypadku wielu dzisiejszych gigantów wszystko zaczęło się w wąskim garażu na jedno auto. Z pasji do muzyki, przy użyciu niewielkich zasobów obecny Prezydent firmy Steve Irby skonstruował pierwsze obudowy do głośników przeznaczone do samochodów. Powstały pierwsze kolumny głośnikowe specjalnie zaprojektowane do samochodów osobowych i ciężarowych. Od tego czasu Kicker nieprzerwanie dostarcza systemy głośnikowe o koncertowej jakości brzmienia.

 


Firma ma swoja siedzibę w Stillwater w stanie Oklahoma w USA. Zatrudnia blisko 200 energicznych osób, które nieustannie przesuwają granice  technologii audio-projektowania i wykonania. Produkty Kicker są sprzedawane przez sieć blisko 1200 autoryzowanych dealerów w Stanach Zjednoczonych i około 2000 autoryzowanych dealerów w 50 krajach na świecie.

Produktów w sklepie: 150
Klipsch
Klipsch Audio Technologies to amerykańska firma produkująca głośniki z siedzibą w Indianapolis w stanie Indiana. Założona w Hope, Arkansas, w 1946 roku jako Klipsch and Associates przez Paula W. Klipscha, firma produkuje przetworniki i obudowy głośnikowe, jak również kompletne zestawy głośnikowe Hi-Fi, systemy dźwiękowe charakteryzujące się wysoką wiernością odtwarzania oraz zestawy nagłośnieniowe komputerów osobistych. W dniu 6 stycznia 2011 roku Audiovox ogłosił, że firma podpisała zakup wszystkich akcji Klipsch Group Inc. I tak oto od skromnych początków w wiacie w mieście Hope w stanie Arkansas, Klipsch stał się wiodącym producentem kolumn głośnikowych do użytku audio i w kinie domowym. Firma została założona przez legendarnego inżyniera dźwięku Paula W. Klipscha i oparta została na koncepcji tubowego głośnika narożnego.
 

 
Od momentu powstania, Klipsch promuje użycie głośników tubowych jako część swojego celu, jakim jest produkowanie głośników, które:
 

   - Mają wysoką efektywność, co oznacza, że mogą być napędzane przez wzmacniacze o stosunkowo niskiej mocy.

   - Mają niskie zniekształcenia modulacyjne, co według Paula Klipscha było niezwykle ważne.

   - Mają szeroki zakres dynamiki, co oznacza, że dokładnie odtwarzają zarówno ciche jak i głośne dźwięki

   - Charakteryzują się kontrolowaną kierunkowością, co oznacza, że wzór promieniowania jest kierunkowy, a nie rozproszony.

   - Mają płaską charakterystykę częstotliwościową, co oznacza, że nie ma nienaturalnego uwypuklenia w zakresie tonów niskich, średnich i wysokich.
 


 
Firma opowiada się za wyższością głośników tubowych ze względu na wyżej wymienione właściwości, ale historycznie głośniki tubowe mają reputację podkolorowania dźwięku, czasami opisywanego jako "honkiness". Dokładne przyczyny tego podbarwienia są wciąż badane, ale jedną z nich są wibracje samego materiału, z którego wykonana jest tuba. Wczesne konstrukcje Klipscha wykorzystywały metalowe rogi, których materiał mógł być energetyzowany przez dźwięk w nich zawarty, tworząc "dudnienie" lub "brzęczenie". Następnie Klipsch wprowadził tuby wykonane z usztywnionego włókna szklanego, które podobno łagodziły rezonanse, które zabarwiały wcześniejsze, metalowe konstrukcje. Innymi przyczynami zniekształceń są rezonanse akustyczne i odbicia, gdy kształt tuby powoduje słabe przejścia w fali akustycznej rozchodzącej się od przetwornika tubowego. Oprócz bezpośrednich efektów akustycznych, te rezonanse i odbicia przekształcają się w szczyty i spadki impedancji elektrycznej, stwarzając problemy dla pasywnej zwrotnicy. W 1989 roku, Klipsch wprowadził na rynek tubę średniotonową z wyciągniętą do góry membraną, która miała zredukować dudnienie i stworzyć bardziej otwarty dźwięk, w porównaniu do wcześniejszych konstrukcji. Klipsch odszedł również od jedwabnych membran na rzecz innych materiałów, takich jak fenol, aluminium i tytan, aby przede wszystkim wtłoczyć do tuby czystszy dźwięk.
 

 
Sale kinowe i koncertowe wyposażone były w długie tuby odtwarzające filmowe ścieżki dźwiękowe. Jednakże tuby te o ponad dziewięciometrowej długości, są zbyt duże dla użytku domowego. Rozwiązaniem Klipscha było sfałdowanie tuby i umieszczenie obudowy głośnika w rogu, tworząc w ten sposób ze ścian przedłużenie tuby. Będąc niekwestionowanym sukcesem, głośnik Klipschorn®, opatentowany w 1945. Wciąż jest uznawany przez wielu za najlepszy kiedykolwiek wyprodukowany na świecie głośnik. Jego produkcja trwa nieprzerwanie od ponad 60 lat. Wprawdzie koncepcje zmieniały się na przestrzeni lat, lecz podstawa działalności Klipsch - technologia głośnika tubowego - pozostawała niezmienna. Znak rozpoznawczy głośników Klipscha - tuby oferują wysoką sprawność, niskie zniekształcenie, kontrolowaną kierunkowość, dzięki czemu mogą one dokładniej odtwarzać jakość i charakterystykę tonalną dźwięku.
 

 
Miłość do muzyki i pragnienie usłyszenia orkiestry we własnym domu było tym, co popchnęło Paula Klipscha do próby udoskonalenia zasad konstrukcyjnych, co całkowicie zmieniło przemysł głośnikowy. Zgodnie z jego słowami "Audio było najpierw pasją, a dopiero potem zawodem, lecz wciąż uważam się za amatora, w tym znaczeniu, w którym amator uprawia swoją sztuką dla miłości". Aż do wieku 96 lat, Paul Klipsch odgrywał aktywną rolę w firmie, którą wraz z żoną sprzedał w 1989 swojemu kuzynowi, biznesmenowi z Indianapolis - Fredowi Klipschowi. Paul W. Klipsch zmarł 5 maja 2002. Miał 98 lat.
Produktów w sklepie: 231
Koda
Marka KODA już od 1992 roku gości w naszych domach oferując niedościgniony stosunek ceny do jakości. Właścicielem firmy Koda była amerykańska korporacja GoldSky, która od kilku ostatnich lat skupiła swoje działania głównie na innych gałęziach biznesowych. Polskie rodzinne przedsiębiorstwo Polpak Poland, które od początku powstania współpracowało z firmą Koda w zakresie dystrybucji produktów na terenie Polski, nabyło prawa do marki Koda na terenie Europy. Bazując na olbrzymim doświadczeniu Polpak Poland w branży audio kontynuuje dostarczanie budżetowych rozwiązań dla stereo i kina domowego. Dzięki polskiemu know-how i świetnej znajomości europejskiego rynku home audio z dumą będzie wspierać rozwój tej cenionej marki.
 
 
W ofercie KODA znajduje się szeroki wybór zespołów głośnikowych hi-fi i kina domowego, subwooferów aktywnych oraz przystępnych cenowo wzmacniaczy audio. Od samego początku produkty Koda są kojarzone z dobrą jakością brzmienia i świetną ceną, i nie jest inaczej w przypadku najnowszej oferty marki, która stopniowo będzie poszerzać się o nowe modele.
 
Produktów w sklepie: 55
Krell
Krell Industries Inc. to amerykański producent high-endowego sprzętu audio, wielokrotnie nagradzany za ponadprzeciętnej jakości wzmacniacze, przedwzmacniacze, odtwarzacze płyt CD i DVD, procesory dźwięku surround, konwertery cyfrowo-analogowe oraz głośniki dedykowane prawdziwym miłośnikom dźwięku i kina domowego. Wszystkie komponenty są projektowane przez prezesa firmy - Dana D’Agostino. Krell Industries już od ponad 30 lat projektuje i produkuje wysoko zaawansowane urządzenia home audio i video dla prawdziwych entuzjastów muzyki. Firma powstała w 1980 r. i każdy rok jej działalności przynosił udoskonalenia w projekcie produktów i ich innowacyjności. Wszystkie urządenia Krella są unikatowym połączeniem nauki i sztuki. Przez dekady Krell stał się najbardziej znanym na świecie i szanowanym producentem urządzeń high-end.
W ciągu ostatnich 20 lat firma Krell rozwijała się i rozrastała. Każdy rok przynosił innowacje techniczne produktów oraz ekspansywny rozwój firmy. Doskonałe zrozumienie Dana D’Agostino dla potrzeby rozwoju i inwestowania w nowe projekty i technologie miało znaczący wpływ na światowy rynek high-endowego sprzętu audio. Konkurenci posiadający bardziej minimalistyczną wizję radzili sobie dobrze, ale w ostatecznym rozrachunku przegrali. Zaś wiedza Rondi i jej entuzjazm do high-endowego sprzętu audio są inspiracją dla wszystkich pracowników Krella.
 
 
Od zawsze urządzenia tej amerykańskiej marki mają ekskluzywny charakter i niemal zawsze cechują się dopracowaniem w najdrobniejszych szczegółach. Celem, do którego dążą projektanci Krella, jest przekazanie pasji muzycznej do prywatnych domów. Bez względu na to, czy wybierzemy źródła dźwięku, czy kolumny głośnikowe, decydując się na urządzenia z logo Krella zawsze otrzymamy innowacyjną inżynierię, najwyższą jakość wykończenia i bezbłędną dokładność reprodukcji dźwięku.
Produktów w sklepie: 2
Kruger Matz
Marka Krüger&Matz pojawiła się na polskim rynku w roku 2010, a historię jej powstania najlepiej oddają dwa słowa: pasja i marzenie. Kruger&Matz pragnie inspirować do życia pełnego wartości i pasji, a wprowadzając do oferty wyjątkowe i dostępne dla każdego produkty chce dać ludziom narzędzia do lepszego życia. Dlatego w portfolio produktów Kruger & Matz znaleźć można m.in. designerskie i zapewniające doskonałą jakość dźwięku słuchawki oraz sprzęt car audio, a także nowoczesne rozwiązania mobilne jak tablety czy smartfony.
 
 
Krüger&Matz jest marką, która na kanwie wyznawanych wartości daje ludziom wybór. To od konsumenta zależy, czy kupi produkt, znanego światowego producenta, czy też wybierze spełniający te same funkcje i równie dopracowany technologicznie, a jednocześnie dużo tańszy produkt Krüger Matz.
 
 
Produkty Krüger&Matz cieszą się ogromną popularnością wśród klientów. Świadczą o tym nagrody, jakie otrzymała marka na przestrzeni ostatnich lat m.in. godło Odkrycie Roku 2013, które zostało przyznane Krüger&Matz za innowacyjność smartfona LIVE, stały wzrost zainteresowania i dalsze perspektywy odbioru przez rynek, Złoty Bell od czytelników magazynu Mobility dla słuchawek KM0660EB, a także nagroda Złoty AS IT w kategorii Debiut Roku przyznana przez redakcję Reseller News oraz godło Dobra Marka 2014.
Produktów w sklepie: 120