Bowers & Wilkins (B&W)

Bowers & Wilkins czyli B&W, to brytyjska firma produkująca sprzęt audio a przede wszystkim hi-endowe kolumny głośnikowe. Marka B&W została założona w 1966 roku przez Johna Bowersa w Worthing w West Sussex w Anglii. Obecnie B&W nadal z siedzibą w Worthing jest częścią B&W Group Ltd., która obejmuje również umowy dystrybucyjne z producentem sprzętu audio Rotel, a jej właścicielem jest firma Eva Automation. Badania i rozwój były podstawową działalnością B&W kontrolowaną przez jej założyciela Johna Bowersa. Od początku istnienia firmy, zyski były inwestowane w rozwój nowych produktów. W 1982 r. Firma otworzyła specjalne centrum badawcze o nazwie „SRE” lub „Steyning Research Establishment” w Steyning, około 16 km od Worthing. Budynki były przeznaczone do prac związanych z dźwiękiem, ponieważ były wcześniej używane przez SME, angielskiego projektanta gramofonów.
 
 
Bowers & Wilkins nieustannie dąży do doskonałości dźwięku, zapewniając zapierającą dech w piersiach wydajność z dokładnością i czystością dźwięku, która zbliża słuchacza do oryginalnego nagrania, nazywamy to Prawdziwym Dźwiękiem. Wielokrotnie nagradzane słuchawki, głośniki i bezprzewodowe systemy home audio łączą inżynieryjne innowacje i harmonijny design, który zachwyca miłośników muzyki na całym świecie. Będąc w czołówce wysokiej jakości technologii audio od ponad 50 lat Bowers & Wilkins zdobył niezliczone nagrody i wyróżnienia, od najbardziej wpływowych i ważnych publikacji, muzyków, studiów nagraniowych i wytwórni muzycznych, w tym Abbey Road Studios, Skywalker Studios, BMI i Hollywood Records. Cenne relacje z BMW, McLaren Automotive, Maserati i Volvo Cars, pozwoliły B & W przekroczyć granice wysokiej jakości systemów car audio.
 
 
Doskonałość projektowania i innowacje technologiczne są głęboko zakorzenione w życiu ludzi tworzących markę Bowers & Wilkins. Laboratorium badawczo-rozwojowe, które John Bowers założył w Steyning w 1976 roku, było pierwszym tego rodzaju, zatrudniającym tylko najbardziej utalentowanych i dociekliwych inżynierów, których celem było odkrycie tajemnic zachowań akustycznych. Wiele postępów poczynionych przez inżynierów B&W - na przykład pionierskie wykorzystanie materiałów takich jak Continuum™ i Diamond - wpłynęło nie tylko na sposób, w jaki tworzy swoje głośniki, ale także na to jak powstają wszystkie produkowane podzespoły.
 
 
50 lat doskonałej historii marki Bowers & Wilkins
 
Lata 60-te: Skromne początki
Senne nadmorskie miasteczko Worthing w południowej Anglii może nie wyglądać jak wylęgarnia swobodnych eksperymentów z lat 60., ale dla fanów audio jest to miejsce, które jest synonimem innowacji. Dzięki pierwszym głośnikom Bowers & Wilkins zbudowanym tutaj we wczesnych latach istnienia firmy, melomani mogli zapoznać się z takimi albumami jak Sgt. Pepper and Pet Sounds w nowej, poszerzającej umysł głębi i wyrazistości.
 
Lata 70-te: Dekada kamieni milowych
Wraz z założeniem i szybkim rozwojem firmy Bowers & Wilkins zyskała reputację dzięki innowacyjnemu projektowi wspartemu przez wiodące na świecie badania i rozwój. Marka wprowadziła nowe formy i koncepcje projektowe, w tym głośnik wysokotonowy na górze, nowe materiały stożkowe, takie jak włókno aramidowe, a wszystko to zakończyło się premierą kultowego głośnika 801, który wkrótce stał się preferowanym głośnikiem referencyjnym dla wielu wiodących studiów nagrań na świecie.
 
Lata 80-te: Zastosowanie nauki
Rozległe inwestycje w badania doprowadziły do ​​utworzenia specjalnego ośrodka badawczo-rozwojowego firmy w Steyning. Era popowej gwiazdy MTV i bombastycznego rocka stadionowego również sprawiła, że ​​Bowers & Wilkins przełamali ten trend i wprowadzili coś małego i dyskretnego: „kompaktowy monitor”, czyli CM1.
 
Lata 90-te: Ustanowienie nowych standardów
W latach dziewięćdziesiątych pionierska praca zespołu badawczego Steyning została zrealizowana w spektakularny sposób, wprowadzając na rynek Nautilus™, głośnik, który na nowo sformułował przyjęte z góry koncepcje projektowania głośników. Było to również powodem wprowadzenia na rynek dużych produktów na obu krańcach spektrum, wraz z odsłonięciem wysoko cenionej podstawowej serii 600 i flagowej serii Nautilus 800.
 
Lata 2000: Rozszerzenie o nowe kategorie
Dekada, która przyniosła nam iPody i smartfony, pozwoliła nam wejść w nowy świat wraz z premierą kultowego Zeppelina. Forma rozszerzyła również kategorię car audio i zmieniła wydajność swojej serii 800 wraz z opracowaniem głośnika wysokotonowego z diamentową kopułką.

Bowers & Wilkins (B&W)

Darmowa wysyłka
Szybki podgląd
Cena: 1 499,00 PLN