Zwrot zakupionych produktów

Zwrot zakupionych produktów

 

Wszystkie zakupione u nas produkty można zwrócić w terminie 14 dni o daty odebrania przesyłki. Takiego zwrotu można dokonać po wypełnieniu odpowiedniego formularza i odbywa się on na koszt kupującego.

Wyjątek stanowią produkty uszkodzone oraz niezgodne z umową, ktore to podlegają zwrotowi na nasz koszt. J
ednakże w tym przypadku może on zostać zrealizowany wyłącznie z wykorzystanie firmy kurierskiej DHL. Dlatego dycydując się na odesłanie takiego produktu, uprzejmie prosimy o uprzedni kontak mailowy: biuro@audiosklep.pl lub telefoniczny. Zostaną wtedy przedstawione Państwu wszystkie niezbędne informacje, które są wymagane do zreazlizowania darmowego zwrotu.

Produkty muszą zostać odesłane w stanie nienaruszonym, nie noszącymi śladów użytkowania. Towar jednak może zostać odpakowany i wstępnie sprawdzony, ale nie może być używany.

Zaleca się również zastosowanie dodatkowego pudełka kartonowego, tak aby fabryczne opakowanie nie uległo uszkodzeniu.
 

Ponadto:

Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru. W tej sytuacji, jeżeli konsument będzie chciał odstąpić od umowy, może ponieść odpowiedzialność za pogorszenie stanu zwracanej rzeczy.

Przykład
Maciej zamówił w e-sklepie piłę spalinową do drewna. Po jej otrzymaniu może ją włączyć, ale nie może jej użyć. Jeżeli to zrobi, np. przetnie kawałek drewna i piła się ubrudzi, to w przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca ma prawo obciążyć go kosztami czyszczenia narzędzia.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/koszty

Podstawa prawna
art. 33 i 34 ust. 2 i 4 ustawy o prawach konsumenta